Convocatòria d'INJUVE-FEMP adreçada als ajuntaments per projectes de joventut

L’Institut de la Joventut (INJUVE) i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) han obert una convocatòria (amb termini per presentació de propostes finsel 20 de juliol) adreçada a les corporacions locals, per incentivar actuacions que millorin la qualitat de vida de la joventut, en aspectes relacionats amb la igualtat d’oportunitats i l’emancipació juvenil, mitjançant el desenvolupament de programes de caràcter local que afavoreixin l’accés a l’ocupació i l’habitatge, en especial els destinats a:

• l’orientació professional i socio-laboral per a joves que busquen feina
  • assessoria per la posada en pràctica d’idees emprenedores i projectes empresarials per a joves
  • Educació i formació
  • Informació i orientació per l’accés a l’habitatge jove

Les corporacions locals interessades han d’omplir la fitxa de sol·licitud (publicada a www.femp.org (Áreas teméticas/Deportes, Juventud y Ocio/Convocatoria de Proyectos JUVENTUD 2102) i remetre-la per correu electrònic a convocatoria.juventud@femp.es

També hauran d’omplir i enviar per correu postal a la FEMP (Federación Española de Municipios y Provincias – Secretaría de la Comisión de Deportes, Juventud y Ocio – C/ Nuncio, 8 28005 Madrid) el document anomenat Annex 1 (adjunt) juntament amb el projecte o programa d’actuació on s’especificarà:

• una breu memòria de les activitats impulsades per la corporació local en matèria de joventut (executades durant l’any 2012) i
  • una descripció detallada del projecte o programa d’actuació pel qual se sol·licita finançament (més informació, a les bases de la convocatòria, que també s'adjunten).

La convocatòria preveu l’atorgament de:

• 2 subvencions, de fins a 18.000€ cadascuna, per projectes a  desenvolupar a municipis de més de 50.000 habitants
  • 3 subvencions, de fins a 12.000€ cadascuna, per projectes a desenvolupar a municipis d’entre 20.001 i 50.000 habitants
  • 11 subvencions, de 8.000€ cadascuna, per projectes a desenvolupar a municipis d’entre 5.001 i 20.000 habitants
  • 15 subvencions, de fins a 5.000€ cadascuna, per projectes a desenvolupar a municipis d’entre 1.001 i 5.000 habitants
  • 14 subvencions, de fins 2.500€ cadascuna, per projectes a desenvolupar en municipis de fins a 1.001 habitants.