XXX Jornades de Polítiques locals de joventut. Cap a l'ocupabilitat juvenil

L'Oficina del Pla Jove convoca pel proper dimarts 27 de novembre les XXX Jornades de politiques locals de joventut on tractarà les oportunitats dels municipis per l'ocupabilitat juvenil en l'actual context de crisi econòmica a través de ponències i bones pràctiques municipals.

Ja es pot fer la inscripció a les jornades

9.15      Recepció i lliurament de documentació

9.30      Presentació

Mercè Conesa, Presidenta de l’Àrea d’Atenció a les Persones

Antoni Reig, Director General de Joventut de la Generalitat de Catalunya

10.00    "Crisi i ocupació jove: tendències i dilemes pels qui ara busquen un futur" a càrrec d’Ismael Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill

11.30    Pausa

12.00    Taula rodona: Nous reptes, noves respostes de les polítiques locals de joventut

Presenta la taula rodona Josep Oliva, diputat delegat d’Igualtat, Ciutadania i Benestar Social, amb la participació de:

Lídia Muñoz Cáceres, regidora de Joventut i Participació ciutadana, Presidenta de Serveis Territorials de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Raquel Gracia, 2n tinenta d’alcaldessa d’acció social i cultura a Badia del Vallès

Juan Fernández Benítez, 4t tinent d’alcalde d’Educació, Esports i Joventut de l’Ajuntament de Badalona

Joan Recasens, regidor de Joventut i Cooperació de l’Ajuntament d’Igualada

13.30    Pausa

14.45    Reptes actuals de les Polítiques de Joventut.

Tertúlia amb l’ACPPJ (Associació Catalana de Professionals de les Polítiques de Joventut). Modera Gracia Escabia, Cap de l’Oficina del Pla Jove.

15.30    Dialoguem sobre emprenedoria i joventut

Cicle de diàlegs presentat per Marta Colomer, consultora social i d’empreses. Es presentaran les següents experiències:

- Projecte dDones. Impulsat al barri de la Mina per Casals dels Infants per l’acció socials als barris, proposa itineraris individuals de foment de l’autonomia i millora de la ocupabilitat per a col•lectius de noies i dones  joves de 16 a 35 anys. Participen: Susana Rodriguez (Educadora) i Abigail Martín Pérez (participant).

- Concurs Joves amb idees que impulsa l’Ajuntament del Vendrell. Projecte que vol potenciar l’esperit emprenedor entre la gent jove a través de la realització d’un projecte empresarial.

- Idees Joves de l’Ajuntament de Manresa. Programa que vol fomentar la creativitat i la generació de noves idees entre els joves de 15 i 16 anys per potenciar les actituds positives envers la cultura emprenedora i fomentar activament els valors empresarials.

-  Timó de vida, programa de l’Institut Matadepera que persegueix la formació de persones emprenedores a través de la valoració de les qualitats que té cada alumne i que serveix per descobrir el potencial de cada un i estimular l’avanç a la vida.

17.30    Cloenda de la jornada a càrrec de Mireia Solsona, diputada adjunta d’Igualtat i Ciutadania i de Raül Grangé, regidor de Serveis socials, sanitat, joventut i habitatge a l’Ajuntament de Sant Cugat.