Jornada de bones pràctiques locals en orientació

L'Àrea de Coneixement i TIC de la Diputació de Barcelona convoca la XIII Jornada de bones pràctiques locals en educació "El paper del món local en el procés d'orientació" el proper dijous 7 de febrer al Museu de la Pell d'Igualada.

Les jornades de bones pràctiques locals en educació són un espai de debat i reflexió amb la voluntat de donar a conèixer experiències desenvolupades pels serveis educatius municipals. En aquest cas, es plantegen unes jornades eminentment pràctiques i, a més de presentar sis experiències, es reflexionarà sobre la importància de la implicació del món local en el procés d'orientació.

Acollida dels participants i lliurament de la documentació

Presentació

MARC CASTELLS, alcalde d'Igualada i diputat delegat d'Educació i TIC de la Diputació de Barcelona.

Presentació dels tallers i de la seva dinàmica

CARME BOSCH, cap de Secció de Programes del Servei de Suport Municipal de la Diputació de Barcelona.

Pausa -cafè

Tallers simultanis d'experiències

Taller 1. Experiències promogudes per ciutats amb Consells de la FP

Orientació al llarg de la vida. Setmana de la informació i de l'orientació professional.

PEPA LLOBET, tècnica d'Educació de l'Ajuntament de Mataró i CARME MARTÍ, tècnica de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Mataró.

"Ser jove després de l'ESO". Tutoria d'acompanyament en les transicions d'adolescents a Terrassa.

MARTA MENCÍA, tècnica d'Educació de l'Ajuntament de Terrassa.

Presentació: JOAN JOSEP ALONSO, cap del Programa de Transició Escola Treball de la Diputació de Barcelona.

Taller 2. Experiències  d'abast territorial.

Orientació per al desenvolupament professional i la inserció laboral de les persones joves: Projecte "Ulisses".

ELISABET PELFORT, responsable Servei d'Orientació Professional-Club de Feina, IG-NOVA Ocupació de l'Ajuntament d'Igualada.

Xarxa de Transició Escola Treball de l'Anoia Sud.

CAROL VILLANOVA, tècnica de desenvolupament local de l'Ajuntament de Masquefa.

Presentació: FELISA BRAVO, cap del Programa d'Acompanyament a l'Escolaritat de la Diputació de Barcelona.

Taller 3.  Experiències singulars.

Accions orientadores en el marc del Dispositiu Local d'Inserció.

JOAN DOT, Cap d'Ensenyament de l'Ajuntament de Torelló i MIQUEL ÀNGEL MOLAS, educador social de l'Ajuntament de Torelló.

Orientació vers els joves: contracte + formació

CATALINA GONZÁLEZ-KEUCHEN, directora de l'Associació Saó-Prat.

Presentació: DOLORS BAUTISTA, tècnica del Servei de Suport Municipal de la Diputació de Barcelona.

Ponència De les experiències locals d'orientació a la construcció del model

MONTSERRAT OLIVERAS, directora d'EDUCAWEB.

Presentació: ROSA SERRA, coordinadora de l'Àrea de Coneixement i Noves Tecnologies de la Diputació de Barcelona.

Cloenda

ANNA BACARDIT, regidora d'Ensenyament i Universitats de l'Ajuntament d'Igualada.

Més informació i inscripcions