Material de la jornada Ciutadania: Joves i les Arts. Treball comunitari amb joves

Ahir dimecres 27 de novembre es va celebrar al recinte de Mundet aquesta jornada com a cloenda del curs ‘Treball comunitari amb joves (2a edició)'.

L'acte va comptar amb la presentació de dues experiències de treball comunitari, una vinculada a una entitat del tercer sector i l'altra vinculada a un equipament municipal. Amb el títol "Oci al barri, treball comunitari per infants, joves i famílies al barri de Collblanc-la Torrassa", Felipe Campos, director general de l'Associació Educativa Ítaca de l'Hospitalet de Llobregat i premi Fundació Príncep de Girona Social 2013, va defensar que "l'espai públic pot ser un espai increïblement educador" i que "cal entendre la barriada com un espai educatiu i generador d'oportunitats".

Posteriorment, Alfons Senyé, de l'Ajuntament de Granollers, va presentar "La Troca, Centre de Cultura Popular i Tradicional", "un espai que va nèixer amb la participació de les entitats de cultura popular de Granollers".

En el debat entre els assistents amb el tema "Treball comunitari i creació artística com a oportunitat pel foment de l'esperit emprenedor des dels Serveis locals de joventut" es va posar de manifest l'interès que van despertar les experiències presentades. Entre les qüestions que van sorgir durant el debat destaquem la necessitat de dissenyar els projectes per a joves amb la participació dels propis joves, la importància dels resultats intangibles generats per qualsevol projecte educatiu amb joves i la gran dificultat d'avaluar-los i l'oportunitat d'impulsar projectes conjuntament entre les entitats i l'administració.

Trobareu el material presentat en la jornada en la documentació adjunta.
La presentació d'Itaca els vents es reflecteix en el següent vídeo: