Inici del suport material de catàleg 2018 sobre Disseny de Plans locals de joventut

El 19 de setembre s’han iniciat les sessions del recurs «Dissenys de plans locals de joventut».

L’Oficina del Pla Jove ofereix aquest recurs del Catàleg amb l’objectiu que, en finalitzar l'acompanyament, cada professional hagi adquirit les eines necessàries per redactar de manera autònoma el disseny corresponent al seu ens local, apostant per l'empoderament dels professionals en els processos de planificació i execució de les polítiques de joventut i per apropar els PLJ resultants a les realitats concretes de cada ens local. Aquest suport, ofert a través del Catàleg de serveis, s’ofereix a ajuntaments de municipis de més de 1.000 habitants, consells comarcals, mancomunitats, comunitats de municipis, consorcis locals i agències, entitats municipals descentralitzades que disposin de la diagnosi corresponent al seu pla local a l’inici de l’acompanyament.

Aquesta activitat formativa, sobre les bases del disseny d’un pla local de joventut, té 50 hores de durada, amb sessions presencials i suport en línia per acompanyar a cada professional en la feina de redacció del pla local del seu municipi.

Es preveu que, durant el primer trimestre del 2019, com a resultat del recurs nou ens locals elaborin el Pla Local de Joventut amb suport de l'OPJ i la Fundació Ferrer i Guàrdia: Artés, La Garriga, Manlleu, Montgat, Sant Joan de Vilatorrada,  Sant Vicenç de Montalt, Santa Coloma de Cervelló, Sant Antoni de Vilamajor, Santa Margarida de Montbui i el Consell Comarcal del Vallès Occidental.