Dia Internacional de la Pau– Recursos per parlar-ne amb joves

El 21 de setembre és el Dia Internacional de la Pau. El tema del 2023 és "Accions per a la pau: la nostra ambició per als #ObjectiusMundials". És una crida a l'acció que reconeix la nostra responsabilitat individual i col·lectiva de promoure la pau. El foment de la pau contribueix a la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), i assolir aquests objectius crearà una cultura de pau per a tothom.

Us proposem una sèrie de recursos per parlar amb els i les joves sobre el valor de la pau i els efectes de les guerres i la violència.

Efemèride
Dia Internacional de la Pau
Recursos per treballar amb joves el valor de la pau
Vídeos

Discurs de Tortell Poltrona en la inaguració del Grec. Fa una síntesi dels problemes que ara mateix tenim a la nostra societat, i en el que queda palès que difícilment tindrem pau si no els resolem abans. [Betevé, 6:13]

Hip-Hop per la Pau. Menció especial en el IV Concurs de Hip-hop per la Pau (2019). Vídeo clip de rebuig a les guerres i la violència creat per alumnes de l’Institut Caparrella de Lleida (Segrià) [canal ICIPtube, 2:59]

Yusra Mardini, A Young Refugee, Finds Safety in Her New Home, animació sobre una jove siriana que participà com a membre de l'equip olímpic de refugiats a Río 2016 [canal United Nations, 2:01]

Animació guanyadora en la categoria Spot Júnior i Premi del Públic de la 4a edició del Concurs d’animacions per la pau [canal Fundipau,1:19]

El peligroso viaje en barco a Grecia a través de los ojos de una niña refugiada siria [Canal UNICEF, 3:15]

© iStock.com / ShaninaMés vídeos i recursos per parlar amb joves sobre el valor de la pau i la promoció de la cultura de la pau i la no-violència, a 30 de gener Dia Escolar per la No Violència i la Pau (DENIP)

Documents

Maleta educativa FundiPau Juny 2023. Recursos relacionats amb la promoció de la cultura de la pau. FundiPau.

Guia d'educació per a la pau: Construint pau des dels municipis mirant el món. Alcaldes i Alcaldesses per la Pau.

Recursos web
  • Programa PAULA d’educació per a la pau. Propostes didàctiques i recursos des de la mirada de la pau. Institut de Desenvolupament Professional (IDP-ICE) de la UB i Fundació Solidaritat UB.
  • Càpsules de pau. Recursos educatius de l’Institut Català Internacional per la Pau.
  • Educació per la Pau. Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya. Recull de recursos i experiències.
  • Concurs Hip-Hop per la pau. ICIP. Cançons de joves en les que es parla de convivència, solidaritat, pau, crítica de la violència...
  • CISV - ONG internacional que promou la pau mundial i la comprensió intercultural. Fundada en 1951, organitza programes multiculturals adreçats a joves i adolescents amb l’objectiu de col·laborar en la creació d’un món pacífic.
  • Pàgina Oficial del Dia Internacional de la Pau de l'ONU.

Accés a altres recursos

Grups de treball: