A Argentona combatem el sexisme per festes majors i durant tot l’any

L’Ajuntament  d'Argentona llença en el marc de la Festa Major 2017 i amb la col·laboració de Garrinada, entitats i grups feministes la Campanya de prevenció de les violències sexuals i el consum abusiu d’alcohol  als espais públics, festius i d’oci sota el lema  “A Argentona  combatem el  sexisme i el consum abusiu  per festes majors i durant tot l’any”.

La campanya de sensibilització i prevenció aposta per afavorir la implicació i la coresponsabilitat  de tots els agents implicats i de la mateixa ciutadania per mostrar públicament el rebuig i una actitud de tolerància zero  a l’hora de combatre les conductes i comportaments  sexistes  i el consum abusiu d’alcohol.

El pròxim dia 2 d’agost conjuntament amb el col.lectiu punt 6 és farà 1ªmarxa exploratòria nocturna  per dignificar els espais que generen por i tensió dintre de l’espai urbà i dels escenaris d’oci. Les entitats  organitzadores de les festes conjuntament amb l’ajuntament treballen perquè les  programacions continguin músiques i espectacles que reivindiquin els drets de les persones i afavoreixen relacions sanes.

Des del protocol d’actuació contra les agressions sexistes  s’ha incidit en que tots els agents  tinguin una formació especialitza i consensuada envers  les línies d’actuació que ha realitzat l'entitat noctambul@s. També s’ha treballat fent tallers preventius "El sexisme també surt de festa"perquè el jovent pugui identificar i detectar comportaments i actituds masclistes, així com  alertar dels efectes nocius del consum abusiu de substàncies.

Han estat el mateix jovent que al finalitzar el taller ha editat un vídeo preventiu per unes festes lliures de violència sexista  que s'ha difós a les xarxes socials. El grup de  jovent feminista ha fet unes falques amb missatges de rebuig a determinats comportaments i actituds per llençar-les entre concerts.

Tant les entitats del poble com molts  establiments comercials s’han adherit a la campanya, i han penjat cartells de rebuig de venda d’alcohol a menors i de rebuig d'actituds masclistes. També se’ls ha facilitat cartells interns sobre les línies d'actuació en cas d'agressió o consum abusiu.

A més a més,  a l’espai públic, per la zona de festes i de concerts es penjaran cartells  manifestant el rebuig i tolerància zero a determinades actituds masclistes.

Aquest any,  tindrem un Punt de suport a la zona de Garrinada,  el qual estarà ubicat darrera de la barra i es senyalitzarà amb una pancarta visible amb el missatge “si et sents agredida vina al punt de suport lila”. El punt de suport contarà amb una zona tranquil.la i segura on poder seure i rebre el suport necessari. Les persones responsables d’atendre les primeres necessitats donaran orientacions ,des del primer moment,  a les persones agredides, facilitaran un  llibret explicatiu, a més a més, de en cas que sigui necessari, trucar al 112.

En les mateixes barres  de Festa hi haurà material gràfic divers com  Flyers, enganxines, entre d'altres que serviran per ajudar a identificar els diferents nivells de sexisme i per saber com actuar en cas d’agressió o consum abussiu, així com material preventiu per unes relacions sexuals lliures, sanes i segures

Així mateix, durant la Marxa exploratòria nocturna del dia 2 es repartiran a les persones que participin, entitats i establiments col·laboradors  bosses de roba  i samarretes amb el logo i el  lema de la campanya.