Dia Mundial de l’Alimentació – Propostes per parlar-ne amb joves

El 16 d’octubre celebrem el Dia Mundial de l’Alimentació, aquest any sota el lema "L'aigua és vida. L'aigua nodreix. No deixar ningú enrere".

L'aigua és essencial per a la vida. Cobreix la major part de la superfície del planeta, constitueix més del 50% dels nostres cossos i produeix els nostres aliments. Però aquest recurs preat no és infinit i hem de deixar de donar-lo per fet. Els aliments que mengem i la forma de producció afecten l'aigua.

Tothom podem prendre mesures relacionades amb l'aigua.

Proposem recursos per parlar amb joves sobre accions que podem fer per ajudar a construir un món sostenible amb aliments per a totes les persones, sense deixar ningú enrere.

Efemèride

Dia Mundial de l’Alimentació

Tema
Recursos per treballar amb joves sobre accions que podem fer per ajudar a construir un món sostenible amb aliments per a tothom.
Vídeos

No dejar a nadie atrás. Estudiants de Cuba, Egipte, Irlanda, Itàlia i Rwanda es van reunir per treballar en aquest projecte creatiu. Accions que podem fer per ajudar a construir un món sostenible amb aliments per a totes les persones, sense deixar ningú enrere. [FAO 3:07]

Héroes de la alimentación. World Food Day 2020 [Food and Agriculture Organization of the United Nations, 1:00]

Change the future of migration. World Food Day 2017 [Food and Agriculture Organization of the United Nations, 1:03]

Food La huella del desperdicio de alimentos 2 [Food and Agriculture Organization of the United Nations, 3:49]

Recycling Food Waste. [Larva TUBA. 1:05] i també podeu veure Don't Waste Food [Larva TUBA. 1:03]

Denmark’s Food Waste Vigilante. [BBC News, 3:31 en ANGLÈS subtitulat]

Tristram Stuart: El escándalo del desperdicio mundial de comida. [TED, 14:15 en ANGLÈS subtitulat al CATALÀ]

Documents

Receptes i consells de cuina adreçats a joves. Fundació Alícia i Institut d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona (2005).

«Dumpster diving» en Dinamarca. El Confidencial (2015).

Libro de actividades. Héroes de la alimentación. Día Mundial de la Alimentación, FAO (2020).

Les dates t’ajuden a no malbaratar aliments. Agència Catalana de Seguretat Alimentària.

Unitat didàtica. Educació secundària: El malbaratament dels aliments, un problema dels nostres dies. Agència de Residus de Catalunya.

Com arribar a ser AGent AntiMalbaratament alimentari. Taller teatralitzat sobre malbaratament alimentari. Agència de Salut Pública de Catalunya.

El malbaratament alimentari i el seu impacte. Informació sobre l'impacte en el medi ambient del malbaratament. Agència de Residus de Catalunya - Setmana Europea de Prevenció de Residus.

Recursos web

Espigoladors. ONG catalana que lluita contra el malbaratament alimentari.

No malbaratis els aliments. Informació i consells per comprar, emmagatzemar i aprofitar diferents grups d'aliments. Agència Catalana de Seguretat Alimentària.

Productes de temporada. Informació sobre el millor moment dels aliments, beneficis, consells... Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació.

Modifica els teus hàbits de compra i alimentació. Compra i alimentació intel·ligent. Comissió Europea.

Too Good To Go. App contra el malbaratament alimentari.

Supermercats cooperatius. Selecció de llibres per avançar cap a un model alimentari més sostenible i saludable. Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona.

Cuina sense pares. Receptes i recomanacions adreçades als i les joves per a una alimentació saludable. Servei de Salut Pública de la Diputació de Barcelona.

Dia Mundial de l'Alimentació Junior 2023. Pàgina oficial del Dia. FAO

Día Mundial de la Alimentación 2023. Pàgina oficial del Dia. FAO