Com promocionar els equipaments juvenils a través de Foursquare (2a part)

Ja heu provat Foursquare? No és l’única eina de geolocalització però sí una de les que té més èxit, sobretot entre el públic de més de 30 anys. Cal tenir en compte, però, que els més joves cada cop utilitzen més totes les xarxes socials, i que tots disposen de telèfon mòbil amb connexió a internet.

Foursquare no només permet indicar on som, sinó també opinar sobre els llocs on anem. Aquesta és una de les seves grans potencialitats perquè ens dóna a conèixer les  opinions dels nostres amics i altres usuaris sobre aquell lloc en concret, una dada important i que ens ajudarà a prendre decisions.

Que cal tenir en compte a l’hora de fer servir Foursquare:

• Foursquare premia la fidelitat, qui més checkings fa obté el títol d’alcalde. S’ha de buscar la forma de premiar aquesta fidelitat. Cal tenir imaginació i buscar premis interessants per promocionar l’equipament i les activitats que s’hi desenvolupen. Podem premiar l’alcalde, per exemple, amb un parell d’entrades per a un concert o amb un taller gratuït.
  • No cal oblidar els líders. Com a la vida real i a la resta de xarxes socials, no és el mateix qui recomana el nostre equipament.
  • Foursquare també ens pot ajudar a promoure el coneixement i el primer contacte amb l’equipament. Es pot fer, per exemple, alguna promoció especial del primer checking.
  • Moltes regidories de joventut fan alguna activitat concreta amb els joves dels instituts per donar a conèixer els equipaments municipals, Foursquare pot ser un molt bon recurs per a aquesta activitat i li dóna també un component més lúdic.

Una altra particularitat de Foursquare és que permet la integració amb altres xarxes socials com Twitter i Facebook.

L’Ajuntament d’El Prat té donats d’alta tots els equipaments municipals a Foursquare, també El Lloro, el servei de joventut.

Algú més s’anima?