Crònica de la VII Jornada Comarcal de Joventut del Baix Llobregat

Solidaritat i intervenció juvenil

Dimecres 6 de març es va celebrar a la Federació Obrera de Molins de Rei la setena edició de la Jornada Comarcal de Joventut del Baix Llobregat, punt de trobada anual de tots els professionals de joventut de la comarca.

L’acte es va iniciar amb una taula compartida per les quatre administracions, on per part del món local hi van participar, Joaquim Balsera, president del Consell Comarcal del Baix Llobregat, ens organitzador de la jornada, i Xavier Paz, alcalde de Molins de Rei, municipi que va acollir i coorganitzar la jornada. Per part de la Generalitat, Antoni Reig , director general de Joventut i, per part de la Diputació, Mireia Solsona, diputada adjunta d’Igualtat i Ciutadania.

En aquesta edició, la Jornada Comarcal de Joventut del Baix Llobregat va tractar de la solidaritat en l’àmbit de la joventut, de com els i les joves de la comarca es solidaritzen amb diferents causes, i posen en marxa iniciatives que contribueixen a la transformació del seu entorn més proper, al seu propi barri o municipi, i d’un context de crisi global que els hi afecta especialment.

A la primera part de la Jornada l’Arcadi Oliveres, president de l’Associació Justícia i Pau i professor del departament d’Economia Aplicada de la UAB va fer la conferència “La responsabilitat en aquest món actual”, on va fer una anàlisi de la situació actual i de quina és la situació que es troben les persones joves per tirar endavant el seu projecte de vida.

Més tard, es va fer l’intercanvi d’experiències on els/les professionals van poder conèixer com es treballen els diferents aspectes de la solidaritat que tenen a veure amb la gent jove de la comarca des dels departaments i regidories de joventut, i també com els propis joves s’organitzen i tiren endavant iniciatives de caire solidari i col·laboratiu. Van ser en total cinc experiències entre les quals hi va haver espai per a les portades a terme des dels ajuntaments, com el projectes “Coneguem-nos” de Molins de Rei, o “El Punt de voluntariat. La participació dels joves, clau per la ciutat” de l’Ajuntament de Cornellà, que fa més de catorze anys que busca punts de trobada entre les persones joves solidàries i les entitats del municipi que necessiten de la implicació i col·laboració d’aquestes persones. També es van presentar projectes d’emprenedoria solidària com el “WorldCoo, projecte solidari de joves emprenedors“, que porta a terme projectes solidaris a tot el món, i el projecte cooperatiu “Uikú, Coworkin el Prat”, on alguns joves de la ciutat han creat un espai de treball conjunt i col·laboratiu on desenvolupen les seves carreres professionals. L’Associació Catalana de Professionals de les Polítiques de Joventut també va participar a la Jornada presentant les dades d’un informe publicat recentment per aquesta entitat sobre la situació actual d’aquests/es professionals.