Trobada internacional sobre la participació dels joves en les polítiques culturals locals

Deu joves de Sant Cugat del Vallès van participar, del 28 d'octubre a l'1 de novembre, en l'encontre internacional impulsat pel Consell General del Nord, a la ciutat de Lilla, sobre la participació dels joves en les polítiques culturals locals, en el marc del projecte 'Jeunesse Sans Frontière', finançat pel programa Joventut en Acció de la Comissió Europea.

Els joves de Sant Cugat participants en la trobada, a la qual també va assistir el regidor de Serveis Socials, Sanitat, Joventut i Habitatge, Raül Rangel, eren representants de les entitats de cultura popular de la ciutat integrades en el projecte europeu. Des del mes de juliol, aquests joves, d'entre 18 i 25 anys i membres de la colla de Diables i de Castellers de Sant Cugat, havien preparat un material per explicar a la resta de delegacions com s'organitza la participació en les seves entitats i quina relació mantenen amb el seu ajuntament per tal de coordinar-se en l'organització dels esdeveniments de cultura popular i tradicional que se celebren al municipi.

L'esdeveniment més important d'aquest projecte ha estat la trobada protagonitzada pels joves i els electes a l'hemicicle de la Prefectura del Nord, a Lilla. Els joves, ocupant els escons dels diputats provincials, van plantejar als polítics les seves inquietuds en referència a tres temes com són la comunicació, la formació i les estructures.

En la trobada, van participar joves de Roubaix, Valentines, Villafranca de los Barros, Zafra, Los Santos de Maimona i La Albuela (representant a la província de Badajoz) i Sant Cugat del Vallès (representant a la demarcació de Barcelona). Entre les conclusions va acordar crear, impulsar i potenciar els respectius Consells Locals de Joventut, compartir els avenços mitjançant una xarxa virtual i realitzar una nova trobada d'aquí a un any.

Etiquetes:
Europa, PEJA