Projecte IMPACT: disponible l’eina online d’autoavaluació de competències emprenedores

Del sis al nou de maig ha tingut lloc a Arenas de San Pedro la darrera reunió de coordinació del projecte.

El projecte IMPACT - Impacte dels programes d’emprenedoria en l’adquisició de competències per part dels joves, és una associació estratègica en què participen socis de cinc nacionalitats: Asociación Jóvenes Solidarios (Espanya), Akademia Humanistyczno – Ekonomiczna de Lodz (Polònia), Câmara Municipal de Estarreja (Portugal), Bridging to the future (Regne Unit) i l’Oficina del Pla Jove de la Diputació de Barcelona (Catalunya). L’objectiu principal del projecte IMPACT és la creació d’una eina d’autoavaluació de competències transversals de les persones joves. En aquesta reunió es va validar i obrir a l’accés universal de l’eina a la web: https://impact.ahe.lodz.pl/

Les principals característiques d’aquest test d’autoavaluació són:

• permet avaluar la motivació, la iniciativa i el reconeixement d’oportunitats de l’entorn
  • el test es realitza en uns minuts i aporta una anàlisi immediata dels resultats
  • es presenta de manera dinàmica, amb l’objectiu que resulti alhora atractiu i útil a qui l’utilitzi

L’ús de l’eina té dos tipus d’interès:

• per als nois i noies, conèixer la seva evolució en l’assoliment de les competències atès que l’eina permet calcular la variació entre resultats obtinguts en moments diferents.
  • per als serveis locals de joventut i centres que treballen amb joves,  obtenir els resultats grobals d’un grup de joves i la seva progressió en el temps.

Actualment el projecte es troba en la fase de recollida de dades i avaluació de la fiabilitat de l’eina, on es preveu que més de 1.500 joves des d’ESO a universitat utilitzin el test. Ens interessa que la puguin provar el major nombre de joves possible, tant si han fet alguna activitat d’emprenedoria com si no. Si treballeu amb joves (des d’un servei local de joventut o institut) i us interessa participar en el projecte, no dubteu a contactar amb nosaltres i us ho explicarem més detingudament (o.plaj@diba.cat / 93 402 25 56).

El 24 i 25 d’octubre de 2019 es realitzaran dues jornades a Barcelona: una adreçada a nois i noies que hagin utilitzat l’eina d’autoavaluació, on podran conèixer els projectes de promoció de l’emprenedoria de totes les entitats participants al projecte IMPACT i debatre sobre la planificació del seu futur; l’altra, adreçada a professionals i electes, amb l’objectiu de difondre els resultats obtinguts a través del projecte i reflexionar sobre el concepte de competències per a la vida i autonomia de les persones joves.