Blogs

Experiències de treball comunitari

Algunes de les experiències que es van comentar a la darrera sessió:

Com comuniquem amb els joves?

Segurament aquesta és la pregunta que cada dia ens fem els professionals de les polítiques de joventut. Com comuniquem amb els joves? Quins canals tenim per rebre les seves demandes? Quins missatges els fem arribar? Indubtablement l'explosió de les xarxes socials i l'audiovisual han posat al nostre abast moltes més possibilitats, i també, algunes dificultats i un necessari aprenentatge.

3.0 Jornades de polítiques locals de joventut: cap a l'ocupabilitat juvenil. Resum de continguts i vídeos de la jornada

L'Oficina del Pla Jove de l'Àrea d'Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona va organitzar el passat 27 de novembre a Sant Cugat les 30 Jornades de polítiques locals de joventut amb el títol Cap a l'ocupabilitat juvenil.

Un ampli programa amb una conferència molt interessant d'Ismael Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill, una taula rodona de regidors i regidores de joventut, les aportacions de l'Associació Catalana de Professionals de les Polítiques de Joventut i, per finalitzar, experiències municipals en l'àmbit del foment de l'emprenedoria entre els joves.

4

Entrevista amb Lídia Muñoz, regidora de joventut de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

“Havien de participar encara més joves, més enllà dels que estan associats... I el que vam fer va ser anar al carrer, a les entitats esportives, passar per tots els centres de secundària... En comptes d’esperar que vinguin hem anat als llocs on són.”

Feliç Sant Jordi!!

Sant Jordi, el drac i la princesa
(Sàlvia del Berri)

Cavalca el cavaller,
valent,
buscant al drac,
audaç,
per rescatar la princesa,
bella.

Felicitats! Avui és el dia europeu de la informació juvenil

Felicitats a tots els informadors i les informadores juvenils, i a tots i totes els que feu possible que els i les joves tinguin accés a informació i assessorament pertinent, adequat i de qualitat. Moltes felicitats.

Recordeu, avui trending-topic #informationrightnow.

Com promocionar els equipaments juvenils a través de Foursquare (2a part)

Ja heu provat Foursquare? No és l’única eina de geolocalització però sí una de les que té més èxit, sobretot entre el públic de més de 30 anys. Cal tenir en compte, però, que els més joves cada cop utilitzen més totes les xarxes socials, i que tots disposen de telèfon mòbil amb connexió a internet.

Com promocionar els equipaments juvenils a través de Foursquare (1a part)

Coneixeu Foursquare? És un servei basat en la geolocalització social que permet compartir amb els amics on estem a cada moment. Una de les particularitats és que funciona com un joc i premia els usuaris que fan check-in (actualització del lloc on estàs), tot i que el més important no és qui ha estat més cops en un lloc determinat sinó la seva opinió sobre aquest lloc concret.

Aprenentatge servei des de l'equipament juvenil La Kaserna d'Igualada

La regidoria de joventut de l’Ajuntament d’Igualada va desenvolupar durant el curs passat un projecte d’aprenentatge servei amb diferents accions des de l’equipament juvenil La Kaserna. L’objectiu en tots els casos ha estat el foment de la participació dels joves a través d’una metodologia, la de l’aprenentatge servei, que vincula estretament el servei a la societat i l’aprenentatge en una sola activitat educativa ben articulada i coherent.

Educabilitat per lluitar contra el fracàs escolar

El passat divendres 10 de febrer va tenir lloc a Martorell el XVIII Fòrum local d’educació. La lluita contra el fracàs escolar. El paper del món local, organitzat per l’Àrea de Coneixement i Noves Tecnologies de la Diputació de Barcelona.

El Fòrum es va centrar en la lluita contra el fracàs escolar des de la perspectiva del rol fonamental que el món local vol protagonitzar per tal d’eradicar-lo, tenint en compte el context econòmic i social actual per tal de prevenir l’abandonament escolar prematur