17 de maig. Dia Mundial de les Telecomunicacions i la Societat de la Informació - Recursos per parlar-ne amb joves

El 17 de maig és Dia Mundial de les Telecomunicacions i la Societat de la Informació.

Aquest any, el Dia Mundial de les Telecomunicacions i de la Societat de la Informació, gira al voltant del tema "Apoderar els països menys desenvolupats a través de les tecnologies de la informació i la comunicació".

Us proposem recursos per parlar amb joves sobre la importància de tenir uns hàbits cibersaludables.

Efemèride
Dia mundial de les Telecomunicacions i la Societat de la Informació
Tema
Recursos per conscienciar als i les joves sobre la importància de tenir uns hàbits cibersaludables
Vídeos

AMAZING MIND READER REEVEALS HIS 'GIFT'. Vídeo que il·lustra la nostra vulnerabilitat davant altres que vulguin fer ús de la informació personal que publiquem a internet. [canal Fabian Alejandro, 2:28]

COMENZO A SEGUIRTE. El grooming, la suplantació de la identitat i els perills de patir aquest tipus de violència de la que és molt difícil sortir. [3:24]

QUÉ ES SEXTING. Les imatges que s’envien a la xarxa deixen de ser privades. [Canal Protecciononline Py, 1:52]

¿HASTA DÓNDE LLEGARÍAS POR UN RETO VIRAL?. Quan el joc deixa de ser-ho [Canal Orange Espanya, 2:49]

LA CONTRASEÑA. En aquest vídeo es parla de la importància de tenir una contrasenya segura, quins són els perills quan no es té i com n'és de fàcil tenir-ne una segura. [Canal Casi Creativo, 2:45]

‘UNFOLLOW’ – VULL LA XARXA! ATUREM LES VIOLÈNCIES 2.0 Darrera de la pantalla pot haver-hi infinits ulls. [Ajuntament de Berga, 3:17]

DIETA CIBERSALUDABLE. Hi ha un món infinit de coses interessants més enllà de les pantalles, trobem el temps per gaudir-les? [Internet Segura.cat, 1:36]

Trobareu MÉS VÍDEOS i recursos al recull per commemorar el Dia de la Internet Segura (2n dia de la 2a setmana del 2n mes de l'any) i el Dia Europeu de la Protecció de Dades (28 de gener).

Fem tec!

#surtdelapantalla, setè taller de la guia #socsaludable, dedicada al reconeixement dels hàbits saludables a la vida quotidiana, on tractem dels riscos associats a l’ús d’internet i les xarxes socials.

Objectius del taller: Reflexionar sobre les tecnologies i l’ús que en fem, així com reconèixer els riscos que comporta l’ús de les xarxes socials.

Documents

Guia ‘Les Tecnologies digitals a la infància, l’adolescència i la joventut’. Ofereix claus i informació per orientar a professionals i famílies en el bon ús de les tecnologies digitals. Agència de Ciberseguretat de Catalunya.

Guia preventiva sobre entorns digitals adreçada a professionals que treballen amb adolescents. Característiques i problemàtiques de l’adolescència en l’era digital i, bones pràctiques per prevenir, possibles riscos associats a un ús abusiu o perjudicial les tecnologies. Agència de Salut Pública de Catalunya. Generalitat de Catalunya.

Guia per la pràctica d’uns hàbits cibersaludables. Consells importants per a mantenir uns hàbits digitals segurs. Programa Internet Segura del CESICAT.

Selecció de Vídeojocs. Biblioteques de Granollers.

Ciberbullying. Consells per prevenir el ciberassetjament. SPOTT. Diputació de Barcelona.

Recursos web

Guia interactiva ‘Les pantalles i tu, una relació addictiva?Consell de la Joventut de Barcelona.

Adicció a les pantalles en infants, adolescents i joves. DIXIT, Centre de Documentació de Serveis Socials. Generalitat de Catalunya.

Programa Internet SeguraInformació, guies, recursos, materials, consells i recomanacions adreçades a joves per a un ús segur de les tecnologies. Centre de Seguretat de la Informació de Catalunya.

is4k. Internet segura for KidsInformació, recursos, eines, materials, jocs... relacionats amb la ciberseguretat i un ús responsable i segur d’internet.

Addicions a les pantallesConjunt de recursos i documents relacionats amb l’ús de les noves tecnologies. Dixit. Centre de Documentació de Serveis Socials. Generalitat de Catalunya.

Programa d'addicció a les pantalles per adolescents, joves i les seves famílies. Adreçat a joves, famílies i als equips tècnics municipals. Centre SPOTT. Diputació de Barcelona.

Dia Mundial de les Telecomunicacions i la Societat de la Informació. Pàgina oficial de Nacions Unides.

Recull elaborat amb el suport del Servei de Salut Pública de la Diputació de Barcelona.
Accés a altres recursos