28 de maig - Dia internacional del joc
El 28 de maig es celebra el Dia Internacional del Joc. El joc afavoreix la salut física, social i mental en persones de totes les edats. Us proposem una sèrie de recursos per promoure l’actitud lúdica, una manera d'abordar la vida, més positiva, vital i feliç.
Efemèride |
Dia Internacional del Joc |
Tema |
Recursos per promoure l’actitud lúdica |
Vídeos |
32 juegos divertidos hechos de cosas simples para jugar en casa. Teniu ganes de jugar? [canal Ideas en 5 Minutos JÓVENES, 10:33] 34 Trucos para una gran fiesta. Més idees per fer jocs senzills [canal Ideas en 5 Minutos FAMILIA, 14:51] Importancia del juego. Perquè ens agrada tant jugar? Perquè deixem de fer-ho? Sabent tot això, t'atreveixes a jugar? [canal Causay Centro de Bienestar, 4:02] La importancia del juego en el aprendizaje - ¿Qué te puede aportar el juego?. El joc és la manera d'aprendre favorita pel cervell, amb ell desenvolupem múltiples habilitats [Brick Clubs, 2:00] Necesito jugar - Un minuto por mis derechos. Videominut elaborat per adolescents participants a la campanya de promoció de la Convenció dels drets dels infants. [canal UNICEF Latin America and Caribbean, 1:23] Gamificació. Eudald Carbonell, antropòleg i paleontòleg que codirigeix les excavacions d'Atapuerca, ens ajuda a entendre la importància del joc (i de la diversió) en el procés d'aprenentatge. És el què es coneix per 'gamificació'. [Formació Diputació de Barcelona, 2:35] |
Fem tec! |
Faig brain gym®, tercer taller de la guia El meu cervell, proposa activitats basades en el moviment: amb exercicis senzills (físics i mentals). Segur que us divertiu a més d'entrenar el vostre cervell! Objectius del taller: Conèixer la distribució de funcions i especialització dels dos hemisferis cerebrals i practicar exercicis de brain gym®. L’estona del joc de taula!, activitat alternativa 1 del taller On tinc les memòries? que proposa diversos jocs de taula que, a més de divertir-nos, entrenen diverses capacitats i habilitats. Objectius del taller: Conèixer com el cervell guarda i recupera la informació que rep; prendre consciència de com, en els records, modifiquem la realitat per tal d’adaptar-la a les nostres necessitats; reconèixer que la nostra memòria ens fa ser com som: molt del que fem en el present està relacionat amb les nostres experiències del passat. Les meves habilitats, taller de la guia Em reconec que proposa dinàmiques per entrenar i descobrir les capacitats i habilitats què ens fan sentir millor quan les practiquem. Objectius del taller: Reflexionar sobre què volem dir quan parlem d’intel·ligència i com utilitzem diverses habilitats i capacitats en l’execució d’una tasca; experimentar amb les pròpies habilitats i conscienciar sobre la possibilitat d’entrenar-les. Materials fem tec! hi trobareu dinàmiques per jugar i treballar amb joves habilitats i per conduir la reflexió sobre temes del seu interès. |
Documents |
GAZTE FORUM 24 Dinámicas grupales para trabajar con adolescentes. Dinàmiques per treballar el coneixement i la importància del grup. Asociación HeziZerb El juego como herramienta educativa. Article d’Oriol Ripoll a la revista Educación Social [núm. 33 (2006)] |
Recursos web |
Juegos para Jugar con Amigos. La Cueva del Lobo. Jocs per jugar en colla |