Creativitat i art jove

dimarts
Abril 2012
Data de finalització: dimarts, 17/04/2012 - 14:00

El dia 17 d'abril, de 10 a 14 h, es farà la sessió de formació "Creativitat i art jove"

El programa de la sessió és

10 a 11:30 Serveis i activitats per a l'estímul i el suport de la creació artística entre els joves. Cristian Añó. Membre del col·lectiu Sinapsis i Laura Fusté, tècnica de joventut i responsable de BaumannLab - Ajuntament de Terrassa.  A partir de l'experiècia del disseny i conceptualització del projecte-servei BaumannLab (Terrassa) es plantejaran els interrogants i les possibles respostes que van trobar per definir els objectius i les estratègies d'un servei per a la promoció de joves creadors, en aquest cas en l'àmbit de les arts visuals.

11:30 a 12:00 Descans

12:00 a 13:30 Presentació de bones pràctiques - Taula rodona: necessitats i estratègies per a la promoció de la creació jove.

Puzzle (la película de 4rt d’ESO). Enric Vilageliu. Un jove de 15 anys que es llença a dirigir un llargmetratge amb els seus companys i companyes de 4rt d'ESO. Els costos de la producció van ser assumits des del Pressupost participatiu de joventut de Santa Eulàlia de Ronçana i els ingressos que van obtenir van servir per finançar el viatge de fi de curs. Actualment dirigeix un programa d'humor a Canal 7 TV.

De-Sideris. CIA Ponent Jove . Roberto Romei. Dotze joves actors d'entre setze i divuit anys, envoltats per un equip tècnic i artístic professional creen l'espectacle De-sideres (Looking for Hapiness) en el que parlen sobre el desig durant l'adolescència. L'espectacle va ser estrenat al Teatre de Ponent de Granollers i els ha portat fins al teatre María Guerrero de Madrid, on van guanyar el premi Buero de teatre jove en la categoria nacional de teatre no escolar.

Dis-Play. Mostra d'art al carrer (Tarragona). Esther Canals. Intervenció artística al carrer promoguda per l'associació cultural Laboratori Visual, amb el suport de l'Ajuntament i la Diputació de Tarrgona, com a projecte de recerca, producció i difusió d'artistes i propostes emergents ubicat a l'espai públic. Iniciada l’any 2006 sota el paraigües de la desapareguda Ass. Inout Produccions, la Mostra es configura a partir d’una convocatòria oberta que es tradueix en la producció de sis projectes anuals. Així mateix, Display és un espai que vol créixer i expandir-se en 2012 a nous contextos educatius (EADT) i socials (Espai la Palmera - Casal Jove).

Tercera Via - CAM Bernades. Albert Ferré. Tercera Via és una associació de músics que dóna suport a les noves bandes emergents del país (Strombers, Ebri Knight, Itaca Band, Eskassa Llibertat, El Son de la Chama). Un projecte per potenciar la música en directe i emergent del país, promocionant noves bandes i produint festivals (fesTOUR, Connecta...) i concerts arreu del territori. També gestionen el CAM Bernades (Santa Perpètua de Mogoda).

13:30 a 14:00 Torn obert de preguntes i experiències dels assistents

+ INFORMACIÓ I INSCRIPCIÓ