Bitllet d'Anada i tornada. Joves, emigració i oportunitats de retorn.

Públic al qual s'adreça:
Professionals vinculats al món juvenil i interessats en Mobilitat internacional i el retorn, així com a joves que han retornat de fer una estada a l’estranger
dijous
Juny 2017
Data de finalització: dijous, 29/06/2017 - 14:30

El proper dia 29 es durà a terme la Jornada "Bitllet d'Anada i tornada. Joves, emigració i oportunitats de retorn", on volem parlar sobre el cicle de la mobilitat internacional, entenent els motius que han dut als i les joves a marxar, com han viscut  l'experiència i què han après, i sobretot fer incís en el procés de retorn al nostre país.

A la Jornada us presentarem:

Les principals línes d’acció del futur Programa Retorn amb oportunitats (enmarcat dins el Pla per al Foment de l'Ocupacio Juvenil de Qualitat de l’Ajuntament de Barcelona), perfilades en 4 grans eixos: Informació i tramitació per al retorn, Emancipació: treball i habitatge, Vivència sociocultural-emocional, Competencial. Aquestes línes han estat desenvolupades per un grup de treball interdepartamental liderat pel al i la Xarxa FP, el Servei d’Ocupació de Catalunya, la Direcció General de Joventut de la Generalitat de Catalunya, el Consell de la Joventut de Barcelona, Avalot – Joves de la UGT i Acció Jove – Joves de CCOO.

Diversos estudis de recerca entorn la mobilitat internacional juvenil, que ofereixen una visió acadèmica, però també vivencial sobre aquest fenomen:

• "Migracions juvenils intraeuropees en context de crisi econòmica", amb Joan Ganau.
  • "Londres no és el Regne Unit. Experiències d’emigració de joves catalans a Londres", amb Clara Rubio.
  •  "Però allà no fa molt de fred? Emigració juvenil espanyola a Noruega", amb Susanne Bygnes.
  • ​Diagnosi d’altres estudis i dades existents sobre joves que tenen la intenció de marxar, que han marxat, i que estan fora i es plantegen tornar a Catalunya. A càrrec de Jordi Estivill, tècnic de la Unitat d’Anàlisi de la Realitat juvenil del Departament de Joventut de l’Ajuntament de Barcelona.

La jornada també s'oferirà un espai de trobada i d’intercanvi d’experiències entre joves que han viscut a l’estranger i professionals experts en l’àmbit de la Mobilitat internacional. En aquest sentit, es comptarà amb la participació dels i les joves a la taula d'experiències:

• Lorena González, jove retornada desprès de participar en un projecte dins del Servei de Voluntariat Europeu a Lituània.
  • Eva Fancelli, jove que actualment està fent d’au-pair al Regne Unit desprès de formar part d’un projecte del Servei de Voluntariat Europeu a Eslovènia.
  • Jordi Ardanuy i Ivan Gordillo: joves retornats que, desprès de fer una estada a Països Baixos i Dinamarca, respectivament, han fundat la startupStudio Khamai.
  • Mònica de Ayguavives: jove retornada desprès de viure a diferents països fent pràctiques, estudiant i treballant.

Clourà l’acte Carmen Andrés Añón, Regidora d’Infància, Joventut i Gent Gran de l’Ajuntament de Barcelona, i s'oferirà un pica-pica i  un espai de networking entre els diferents professionals i els joves assistetns.

Data: Dijous 29 de juny de 2017, de 9:15 a 14:30h

Lloc: Sala Emprèn al Centre per a la Iniciativa Emprenedora Glòries de Barcelona Activa (c. Llacuna, 162-164)

INSCRIPCIONS: A través del formulari en línia bit.ly/AnadaiTornada29 (aforament limitat)

Organitzadors: Departament de Joventut de l’Ajuntament de Barcelona i Barcelona Activa, amb la col·laboració de la Universitat de Bergen (UiB)