Concurs de microrelats solidaris - "Stop Bullying"

divendres
Setembre 2017

CONCURS DE MICRORELATS SOLIDARIS

Stop Bullying

Emmarcat dins la Festa x la Solidaritat 2017 del 28 d’octubre

L’Àrea de Cooperació, Joventut i el Servei de Català de l’Ajuntament de la Palma de Cervelló convoquen el 2n Concurs de Microrelats Solidaris.

BASES:

L'objectiu d'aquest concurs és fomentar i promoure la creació literària a l'entorn de la solidaritat amb l'objectiu de reflexionar sobre les actuals injustícies i concretament sobre la problemàtica de l’assetjament escolar.

La violència entre joves s'exerceix de maneres diverses; a vegades és més explícita i a vegades no tant, com si es tractés d'una guerra de baixa intensitat, més silenciosa però que fa tant o més mal. Es detecta més fàcilment la violència directa, com ara les batusses entre grups de joves o bé les pallisses de bandes. Però la de baixa intensitat, que sovint passa a les aules (en aquests casos s'anomena assetjament escolar o "bullying"), pot passar desapercebuda; els qui la sofreixen van aguantant, els qui la presencien van permetent i els qui l'exerceixen es van envalentint. Fins que ja és massa tard.

Has viscut mai una situació com aquesta? A l'escola? A l'institut? Saps què vol dir sentir-se assetjat? Què es pot considerar assetjament: la intimidació, els insults, les empentes, els cops de puny? T'hi has trobat mai? Has presenciat mai l'assetjament o agressions cap a un company o companya? Què has fet i què podies haver fet?

Els premis s'entregaran dins el marc de la Festa x la Solidaritat 2017.

+info: podeu consultar les bases adjuntes /  Tel. Punt Jove la Palma: 93 672 20 64