Jornades d'orientació acadèmica i professional a El Prat

La regidoria de joventut de l’Ajuntament del Prat, conjuntament amb la regidoria d’educació posa en marxa aquesta proposta, un conjunt d’activitats recollides en el marc de la Xarxa d’Orientació d’El Prat, en la que participen diferents regidories, entitats i tots els instituts de la ciutat.

Les diferents activitats d’orientació acadèmica i professional es desenvoluparan totes durant el mes de febrer i març a diferents espais de la ciutat: El Cèntric, els instituts, espais cívics i culturals de la ciutat i El Lloro, serveis de joventut.

La proposta s’estructura en 4 activitats:

• 14a jornada d’orientació acadèmica i professional (JOAP)

Jornada dedicada a l’orientació acadèmica i professional on es presenten les alternatives d’estudis universitaris i de formació professional de grau superior a diferents espais de la ciutat.

• La FP al Prat

Xerrades informatives sobre l’oferta de cicles formatius al municipi a càrrec de professors de l’INS Illa dels Banyols i l’INS Ribera Baixa

• Testimonis de joves. Belles arts en primera persona

Xerrada adreçada a l’alumnat de 2n de batxillerat de la modalitat d’arts, a càrrec d’artistes locals que explicaran les seves trajectòries.

• Sortides Professionals i estudis universitaris

Xerrada a càrrec de l’AQU, Agència per a la qualitat de les universitats catalanes. A on s’explicarà els resultats de la darrera enquesta del 2011, a través dels quals es pot conèixer quina i com és la inserció laboral dels graduats universitaris.

Tot en conjunt de xerrades i jornades, pretèn èsser un paquet d’eines per ajudar alhora de pendre una decisió sobre quins estudis fer. Tota aquesta proposta es complementa amb els serveis d’assessories joves que cada setmana ofereix El Lloro a tots els joves d’El Prat, entre els quals cada dimecres a la tarda poden accedir a la d’orientació acadèmica.

Per més informació:

Regidoria de joventut: www.joves.prat.cat