La Nau d'Arquímedes, un nou equipament juvenil a Barberà del Vallès

L’Ajuntament de Barberà del Vallès va inaugurar el passat desembre un equipament juvenil La Nau d’Arquímedes, especialitzat en iniciatives artístiques i culturals i amb la voluntat de ser un espai de referència entre els municipis dels sud de la comarca del Vallès Occidental.

La Nau s’ha inaugurat després d’una primera fase d’acondicionament de l’espai per poder programar activitats artístiques i culturals, i està a l’espera de fer possible una segona fase que incorpori bucs d’assaig, estudi de gravació, sales d’estudi d’instrument  i altres sales polivalents.

L’equipament ha estat dissenyat conjuntament amb els col·lectius de joves de la ciutat implicats en el calendari de concerts de la ciutat. El treball conjunt ha estat tant en l’espai físic, com en el model de gestió a través d’un sistema de cogestió entre l’administració i els propis joves.

Gracia Escabia, cap de l’Oficina del Pla Jove va visitar el passat mes de febrer aquest equipament, així com l’Espai Jove La Roma que té una funció d’espai de trobada, servei d’informació i espai per la realització de tallers i activitats juvenil.

El mapa d’equipaments juvenils de Barberà del Vallès es complementa amb l’Espai Jove El Forat, situat al centre del municipi, i que en aquests moments s’està remodelant i que dirigirà la seva programació i oferta a un públic adolescent.