Campanya de BCN al Món i del Món a BCN

"De BCN al món i del món a BCN" és una iniciativa del Departament Joventut de l'Ajuntament de Barcelona i el seu servei d’Assessoria en Mobilitat internacional. En la seva 5a edició, la campanya compta amb la coorganització dels Punts d'Informació Juvenil de Barcelona, l'Oficina Jove Centre Europa Jove, la Diputació de Barcelona i els Ajuntaments i el Consell Comarcal del Barcelonès.

L’entrada a totes les sessions és gratuïta, amb inscripció prèvia. Tota la informació es pot consultar a www.barcelona.cat/bcnalmon

Pots seguir la campanya a través del Facebook Mobilitat internacional i del #DeBCNalMón.

En diferents sessions, la campanya guiarà perquè "exploris" les  oportunitats a l’estranger ja sigui per anar-hi a estudiar, treballar o fer pràctiques, i per retornar a la ciutat si així ho vols!

Aquest 5è "viatge" que començarà el 8 de novembre, se’t proposa:

— Dues jornades dedicades àmpliament a alternatives d’estudis superiors a Europa i de pràctiques a l’estranger.
— Sessions sobre què cal saber per fer estades a Austràlia, el Japó i els Estats Units.
— Una activitat sobre recerca de feina a altres països europeus amb la Xarxa Eures.
— Un taller dedicat especialment a opcions de mobilitat per a menors.
— La trobada “Welcome to Barcelona”, amb tot d’informació i recursos útils que t’ajudaran a resituar-te en tornar a casa.
— “Emprendre a BCN i al món”, una sessió per fer realitat les teves idees d’emprenedoria amb visió global!

La "tripulació" que t’acompanyarà en aquesta ruta pel "cosmos" són experts en assessorar a joves en projectes de mobilitat, professionals d’institucions i entitats, i joves  que estan vivint o ja han viscut experiències a l’estranger.

Enguany es farà una parada a l’estació “Joves solidaris”, on podràs observar aquest planeta blau i boig nostre des d’una visió transformadora, positiva i activista.

Estàs convidat/ada a:

— Descobrir tota una "constel·lació" d’alternatives per fer voluntariat al món, voluntariats de llarga durada, estades solidàries, camps de treball, i voluntariats alternatius i per lliure.
— Participar en un cinefòrum i un debat posterior sobre la crisi de refugiats i el voluntariat internacional.

Per últim, anima’t a enviar la teva experiència de mobilitat al 2n Concurs “Jo al món” i guanyar premis galàctics.