Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores – Propostes per parlar amb joves sobre el consum responsable

El 15 de març se celebra el Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores.

Aquest 2023 amb el tema "Empoderar els consumidors a través de transicions d'energia neta", per ajudar a la promoció de l'accés a l'energia sostenible a nivell mundial.

Proposem recursos per parlar amb joves sobre el consum responsable i dels seus drets com a consumidors.

Efemèride

Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores

Tema
Recursos per parlar amb joves sobre el consum responsable i dels drets de les persones consumidores.
Vídeos

Demos la vuelta al sistema: #REinventa_  [Greenpeace, 2:24] La pandèmia de l'COVID-19 ha demostrat que el planeta sí que té límits. Ara tenim una oportunitat única per construir una nova societat.

IDIOTS [canal BLR VFX, 4:04] Una divertida crítica al consumisme a través de l’ús dels telèfons mòbils.

¿Qué es el Consumo Responsable? [AmartyaArgentina, 1:43] Els joves reflexionen sobre com el consum responsable pot influir positivament en el nostre entorn.

Comercio Justo y Consumo Responsable [JustoLoQueNecesito, 1:42] Vídeo per promocionar la campanya «Justo lo que necesito» de promoció del consum responsable.

Trobareu MÉS VÍDEOS i recursos al recull per commemorar el Dia Mundial de l’Alimentació (16 d’octubre).

Documents

Compra segura en internet. Fichas prácticas. Nombrosos recursos i consells sobre les compres per internet publicats per AECOSAN.

Practica un consum responsable. Agència Catalana de Consum.

Evita fraus en les compres a Internet. Consells per a la compra electrònica, elaborats pel Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona.

Recursos web

Consells elaborats per Greenpeace per realitzar un consum més respectuós amb el medi ambient i els drets humans.

Els drets bàsics de les persones consumidoresAgència Catalana del Consum.

Alargascencia. Directori d'establiments en els quals pots reparar objectes, llogar, intercanviar, llogar i trobar productes de segona mà.

Recursos virtuals per la prevenció de residus. Moda circular i sostenible. Agència de Residus de Catalunya i Acció Climàtica de la Diputació de Barcelona.

Roba conscient i moda sostenible. Saps d’on provenen els teixits que ens posem? Quants residus generen? Biblioteca virtual. Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona.

Reducció de materials de rebuig i reciclatge. Idees i consells per reduir, reutilitzar i reciclar en el teu dia a dia. Biblioteca virtual. Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona.

Recursos Dia Mundial del Consumidor. Campanya 2023 "Serveis Públics Municipals de Consum a l’abast de tothom." del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona.

Dia Mundial de los Derechos del Consumidor. Consumers International.

Recull elaborat amb el suport de Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona.
Accés a altres recursos