Nous materials fem tec! per a la situació de post-confinament

Presentem la nova guia fem tec! Reiniciem! amb propostes que poden ser d'utilitat tant per a les activitats d'estiu, com per a la retrobada de grups de joves o la tornada a l'institut. Es tracta de 10 dinàmiques per treballar el desconfinament amb joves i adolescents. Com a novetat, aquesta guia incorpora 8 vídeos per introduir la reflexió a través de situacions properes a les que han viscut les persones joves durant el confinament i les preguntes que es plantejen. Els vídeos s'han realitzat de manera confinada amb la col·laboració de 28 joves que han gravat les seves aportacions.

1 Adaptació al canvi i autoestima:

Dinàmica PROTAGONISTES, dissenyarem un avatar per accedir a un món virtual ideal. Vídeo Sense límits, on nois i noies descobreixen que, quan s’ho proposen, poden fer més coses del que pensaven.

2 Gestió de les emocions:

Dinàmica POSEM-HI NOM, posarem nom a les emocions generades en situacions singulars i revisarem recursos per gestionar-les. Vídeo La Martina, el Martí i les seves pors!, on dos amics comparteixen les seves preocupacions durant el confinament.

3 El món relacional:

Dinàmica CONCÈNTRICS, a partir d’una anàlisi gràfica de la nostra manera de relacionar-nos abans, durant i després del confinament, decidirem com volem que siguin les nostres relacions a partir d’ara. Vídeo Salut i bon karma (properament), un youtuber fa un reportatge sobre les relacions de les persones joves durant el confinament.

4 Frustració, pèrdua i enyor:

Dinàmica: TRAJECTES, ens centrarem en el moment present, i no en el passat o el futur, i intentarem entendre que està passant en la nostra ment i cos (properament). Vídeo Un intensiu d’Stranger Things, una colla d’amics es troba virtualment i parlen i la conversa els porta compartir les pèrdues, que han sofert durant el confinament. Parlen d'allò que enyoren i perquè.

5 Gestió de la incertesa:

Dinàmica: OI TANT QUE PUC!, ens enfrontarem a un repte aparentment impossible i descobrirem que tenim capacitats i habilitats per superar-lo. Vídeo Viatge a Bali, una noia veu truncats els plans de viatjar a fer voluntariat descobrint que des de casa pot viure experiències igual d’emocionants.

6 Reconeixement d’oportunitats:

Dinàmica: CAMALEONS, revisarem les coses que ens agraden, les aficions i talents que hem descobert a causa del confinament. Vídeo Projectant oportunitats (properament), diversos joves dibuixen allò que han descobert que els agradava durant el confinament.

7 Identificació d’aprenentatges:

Dinàmica: ODISSEA, construirem el nostre mapa de l’Odissea, compartint les experiències viscudes durant el confinament i desconfinament. Vídeo Una primavera diferent, una jove identifica els aprenentatges que ha anat adquirint a través de diverses situacions.

8 La importància de demanar ajuda i el benestar de compartir:

Dinàmica: SIMBIOSIS, construirem cercle de col·laboració entre els nois i noies on podran compartir allò que vulguin (habilitats, talents, coneixements,...). Vídeo El blog mola, dos amics generen un projecte solidari a partir de cobrir la necessitat d’una d’ells.

9 Treball en equip, participar a través de la dinàmica ACTUEM!, elaborarem un vídeo de suport a una acció solidària.

10 Sentit crític amb la dinàmica NO M’ATABALIS: experimentarem amb les conseqüències dels malentesos.

Tot i la consciència que no és la manera òptima d’abordar aquestes qüestions, les dinàmiques estan dissenyades perquè es puguin realitzar complint  les indicacions del Pla de desconfinament dels Serveis d’atenció a la infància, l’adolescència i la joventut de la Generalitat de Catalunya.

Tant les dinàmiques com els vídeos han estat elaborades en col·laboració amb El despertador i el Gabinet de Premsa i Comunicació de la Diputació de Barcelona.