12 d'agost - Dia Internacional de la Joventut. Recursos per parlar amb joves

El 12 d’agost es celebra el Dia Internacional de la Joventut, aquest 2023 amb el lema "Habilitats verdes per a la joventut",

Les competències ecològiques o habilitats verdes permeten l'ús eficaç de tecnologies i processos ecològics en entorns professionals, així com competències transversals que es basen en una sèrie de coneixements, valors i actituds per facilitar la presa de decisions sostenibles des del punt de vista mediambiental a la feina i a la vida.

Proposem recursos per parlar amb joves per celebrar aquest esdeveniment.

Efemèride

Dia Internacional de la Joventut

Recursos per commemorar el Dia Internacional de la Joventut
Vídeos

Global Campaign to Combat Ageism - #AWorld4AllAges.  L'edatisme al llarg de la vida, mostra com afecta a tothom, a tot arreu. Ens anima a reflexionar sobre els nostres propis pensaments, sentiments i accions envers l'edat i l'envelliment. [UN Decade of Healthy Ageing, 1:43].

Francisco Vera Manzanares: el feliz guardián por la vida.  Té 13 anys i es defineix com un “activista climàtic”. [DW Español, 11:59].

Forever Young - Alphaville.  Cançó que apel·la a la joventut eterna. [cappew22, 3:38].

Trobareu MÉS VÍDEOS i RECURSOS al recull per commemorar el Dia Mundial de les Habilitats de la Joventut (15 de juliol), Dia Europeu de la Solidaritat i Cooperació entre Generacions (29 d'abril) i Any Europeu de la Joventut (Any 2022).

Documents

Estat de la joventut 2021. Observatori Català de la Joventut. Generalitat de Catalunya.

Observatorio de Emancipación Segundo Semestre 2021. Consejo de la Juventud de España.

Recursos web

Liderazgo juvenil y cambio social. 5 ejemplos inspiradores. Siete Estrellas – SocialMente.

Diez activistas jóvenes construyen el mundo en el que quieren vivir. Aministía Internacional.

El importante papel de los jóvenes en la sociedad actual. Educo.

Jove.Cat. El portal de la Direcció General de Joventut adreçat a les persones joves. Generalitat de Catalunya.

Juventud. Situació mundial de la joventut. ONU

Informe mundial sobre el edadismo. L’edatisme sorgeix quan l’edat s’utilitza per classificar i dividir les persones de maneres que condueixen a danys, desavantatges i injustícies i erosionen la solidaritat entre generacions. Organització Mundial de la Salut (OMS)

En la mira: Día Internacional de la Juventud. ONU Mujeres.

Pàgina oficial del Dia Internacional de la Joventut. ONU

Accés a altres recursos