La situació de les polítiques municipals de joventut a Catalunya

Una anàlisi del desplegament del PNJCat a través de les dades de l’Enquesta a municipis i comarques 2016-2017

L’actual generació jove ha crescut en un marc de profundes transformacions socials. Tant la Llei 33/2010, d’1 d’octubre, de polítiques de joventut, a través del principi de territorialitat, com el PNJCat, que finalitzarà la seva vigència l’any 2020, atorguen un paper estratègic als ens locals i, en especial als municipis, per generar una resposta adaptada a les necessitats de les persones joves. A partir d’aquest posicionament es desenvolupa un model de desplegament territorial de les polítiques de joventut a través del Projecte Territori. Aquest projecte s’entén com un escenari de coordinació entre les diferents administracions que estan implicades en aportar solucions a les necessitats juvenils i a la generació d’oportunitats d’emancipació de les persones joves en igualtat de condicions.

Aquesta recerca, basada en les dades de l’Enquesta a municipis i comarques 2016-17, recull un seguit d’anàlisis, elaborades per persones expertes en polítiques públiques, sobre com es despleguen les polítiques de joventut en l’àmbit municipal i amb quins condicionants. Les diferents veus que configuren la publicació pretenen aportar elements de debat i reflexió sobre cap a on conduir una estratègia compartida en matèria de joventut.

Publicació en pdf