La comunicació amb els joves. Del face to face al Facebook. Resum
Si no vares poder assistir a la sessió de formació per a dinamitzadors/es PIDCES "La comunicació amb els joves: del face to face al Facebook" aquí pots consultar les presentacions que van fer Joan Ferrés, professor de la facultat de comunicació de la UPF, amb el títol "La lluita contra el iamiké. Comunicació, emoció i educació" i Laura Quinto, community manager, que ens va parlar sobre "Les TIC 2.0 en participació i dinamització juvenil. Manual del Community Manager"
+ Informació:
Ferrés i Prats, Joan (2008) La educación como industria del deseo. Un nuevo estilo comunicativo. Barcelona. Ed. Gedisa
Puig, Toni (2008) Lo digo otra vez: Se acabó la diversión en Lacarrieu, Mónica i Álvarez, Marcelo (comp.) La (indi)gestión cultural. Buenos Aires. Ed. La Crujía ediciones (pàg. 237 a 265)
Devos, Franky (2006) Jóvenes pero alcanzables. Técnicas de marketing para acercar la cultura a los jóvenes Madrid Fundación Autor
I per tancar el post... el vídeo de una flashmob organitzada pel Palau de les arts Reina Sofia, de València fa un parell d'anys, amb l'objectiu de promocionar l'òpera (ni més ni menys!). L'acció va formar part d'una campanya de comunicació viral a través de les xarxes socials i el vídeo ja té més de quatre milions i mig de descàrregues a YouTube!! La campanya no es va adreçar exclusivament a joves però ens ha semblat que és un bon exemple del que ens va explicar en Joan Ferrés: la comunicació és eficaç si provoca algun tipus d'impacte emocional. El final és genial! (Vaja, almenys a mi m'ho sembla)
En el marc de la formació li vam fer un parell de preguntes al professor Joan Ferrés sobre la seva ponència "La lluita contra el iamiké. Comunicació, emoció i educació".