IX Jornada Comarcal de Joventut, al Prat de Llobregat

Avui ha tingut lloc, al Prat de Llobregat, la IX Jornada Comarcal de Joventut, que anualment organitza el Consell Comarcal del Baix Llobregat, amb la voluntat de transferir una visió d'unitat i cooperació de tots els agents de joventut de la comarca. Enguany, s'ha parlat de "Joventut i gènere".

El diputat de Benestar Social, Salut Pública i Consum, Igualtat i Ciutadania, Josep Oliva, ha remarcat que«la joventut és un moment cabdal en la definició de les trajectòries de vida, en la construcció de la conducta, de les maneres com ens relacionem amb les persones, i per tant, és un moment molt important per treballar en matèria d'igualtat de gènere».

Oliva també ha fet referència al fet que ser jove, vol dir ser heterogeni i, per tant «hem d'implementar plans integrals que incloguin tots el nostres joves, amb totes les característiques que aquests contemplen, tenint en compte la capacitat d'innovació i creació que tenen».

I ha acabat la seva intervenció expressant la necessitat de garantir als nostres joves, independentment de l'origen i la ideologia que tinguin «una plena ciutadania: cal evitar la reproducció de les desigualtats, generar processos d'integració i inclusió social de tots els joves a la societat, creant una societat més cohesionada i justa», ha dit el diputat..

La jornada, presentada també per l'alcalde del Prat, Lluís Tejedor, i el director general de Joventut de la Generalitat de Ctalunya, Antoni Reig, ha suposat l'oportunitat de conèixer diverses experiències municipals –del Prat de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Esplugues i Sant Andreu de la Barca- en aquest àmbit.

La conferència de la periodista June Fernández, "Más allá del maltrato en la pareja: violencias machistas silenciadas y normalizadas", ha ofert el punt de partida perquè regidors de joventut, tècnics, informadors o dinamitzadors, poguessin compartir les seves reflexions i experiències.

Etiquetes:
jornades